dnes je 20.4.2024

Input:

Charitatívna reklama - praktické príklady

19.3.2020, , Zdroj: Verlag Dashöfer

1.85 Charitatívna reklama – praktické príklady

Ing. Michaela Vidová


Príklad č. 1

Spoločnosť ABC, s.r.o uzatvorila v roku 2019 s občianskym združením (OZ) zmluvu o reklame. V máji 2020 spoločnosť ABC uhradila OZ sumu 17 000 eur. OZ z tejto sumy použilo na výrobu reklamy sumu 500 eur. Zvyšok vo výške 16 500 eur použila v roku 2019 na nákup športových potrieb. Splnilo občianske združenie podmienky pre oslobodenie príjmu vo výške 17 000 eur?

Ustanovenie § 13 ods. 1 písm. g) stanovuje povinnosť použitia celej prijatej sumy na reklamu na charitatívne účely. Občianske združenie je povinné urobiť reklamu vo svojej réžii. V tomto prípade teda občianske združenie je povinné v zdaňovacom období 2020 zvýšil základ dane o použitú časť príjmov na reklamu vo výške 500 eur.


Príklad č. 2

Spoločnosť ABC, s.r.o. uzatvorila v roku 2019 s občianskym združením zmluvu o reklame. Dňa 31. 12. 2019 občianske